fietsend door Madrid en vuurwerk - Reisverslag uit Madrid, Spanje van jackysmit - WaarBenJij.nu fietsend door Madrid en vuurwerk - Reisverslag uit Madrid, Spanje van jackysmit - WaarBenJij.nu

fietsend door Madrid en vuurwerk

02 Maart 2014 | Spanje, Madrid

Op zaterdagochtend lekker ontbeten en daarna op weg naar Baja Bikes in de C. de los Jardines. Het regent en dat is wel jammer maar gelukkig geen stortregen, dus wij besluiten gewoon de fietsexcursie te gaan doen, de regen zorgt er wel voor dat we lekker met zijn 2 en de Spaanse begeleider Chris die voortreffelijk Nederlands spreekt op pad gaan. Twee Nederlandse meisjes denken dat ze van suiker zijn en melden dat ze niet willen en het verplaatsen naar zondag .
Prima toch een Prive excursie! Chris vertelt ons veel van de stad en laat ons hoekjes zien met verhalen erbij die we anders nooit geweten zouden hebben. Bijv over het nonnen klooster waar je via een luikje snoepjes kunt kopen. En over het oudste restaurant ter wereld en de barbier en het meson champignon De wijk Latino en we fietsen na een tapas lunch stop door het parc de retiro en langs het gemeente huis
Om een uur zijn we weer terug en dan gaan we een lekkere koffie drinken bij 100 montadidos kost slechts 1 euro.
In de middag bezoeken we het koninklijk paleis en wandelen nog een deel van de route van dd ochtend om foto's te maken het is inmiddels droog geworden.
Om half 8 begint de carnavals optocht met om 9 uur een grandioos vuurwerk vanaf het gemeentehuis.
Om een restaurant te vinden gelukkig geen probleem we belanden bij la carmela in de calle vittoria .

Vandaag zondag gaan we el Rastro bezoeken en zondag middag vieren zoals de Madrilenen in Latino.