Koffers pakken - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van jackysmit - WaarBenJij.nu Koffers pakken - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van jackysmit - WaarBenJij.nu

Koffers pakken

Door: Jacky Smit

09 November 2011 | Marokko, Marrakesh

Wat neem ik wel en wat niet mee ?
In ieder geval platte schoenen lange broek shirt met lange en korte mouwen een fleece vest paspoort en geld shampoo föhn en paraplu
Camera en telefoon .

We nemen niet mee : wintertruien , jassen

Max 12 kg is ook mijn limiet .

Heerlijk nog 1 dag en dan fly fly
:SMS update:: 11 november 2011 :
Goed aangekomen in Marrakech kamer is goed eten tot nu toe ook goed zitten nu in bar met een folklore show .

:SMS update:: 12 november 2011 :
Zo er is geen internet mogelijk dus bij deze weer een sms update
Vandaag op het beroemde plein geweest verse sinaasappelsap een giga glas voor 1 euro per persoon. Cobra slangen zien dansen zielige apen die toeristen pootjes moeten geven voor geld uiteraard ezel karren die door de smalle stegen in de soeks rijden . Een doolhof waar we heerlijk verdwaalden x teveel linksaf geslaan had rechts
moeten zijn. Maar met vragen zijn we er uit gekomen. Overigens allemaal zonder plattegrond want daar staan lang niet alle steegjes op dus daar heb je niet veel aan.

Met de taxi terug naar hotel.

In hotel hapje gegeten , was heerlijk en aan zwembad geluierd.

Eeste souvenir ook gekocht nl. Zwarte zeep !!!

:SMS update:: 13 november 2011 :
Vandaag naar de tuinen van Majorelle oftewel Yves Saint Laurent geweest met de taxi . Geen zin om te lopen en dwalen. Daarna Nog naar de tuinen van het paleis die enkel op vrijdag en zondag open zijn. Gigantische karpers in de vijver die je eten ( brood) kunt voederen . Toen naar de Kasbah en de Joodse wijk naar een drogisterij met kruiden en rommelarijtjes, smiddags in de zon eindelijk een kleurtje op doen. En nu aan de koffie intussen staat de tv aan voetbal Marokko / Cameroen . 1 -1 is het nu

Groetjes van ons beiden

:SMS update:: 14 november 2011 :
Hallo allemaal vandaag naar de ' nieuwe stad ' op zoek naar die hippe laarzen met tapijt , mooi niet gevonden . De Zara winkels etc boeiden ons niet veel alsook het supermoderne winkel centrum wat miljoenen heeft gekost. Koffie en een muntthee gedronken bij caf de la poste .

:SMS update:: 15 november 2011 :
En vervolgens zijn we naar het museum van Marrakech en naar de Koran school gewandeld.
Daarna op zoek naar de tanneries dat zijn de leerlooierijen . Gevonden uiteindelijk met een inwoner .wat ons weer de nodige euro 's heeft gekost . De straatnamen zijn niet aanwezig en de 3. Verschillende plattegronden die we inmiddels hebben zo slecht . Afijn nog uitleg gekregen over het proces in welgeurende stank . Zo moest het vroeger ook hebben geroken in Waalwijk en loon op zand . Back in time . Zijn snel met de taxi terug naar hotel gegaan en ons lekker schoon laten 's ribben in de hamman .

Tot een volgend bericht via de sms dienst er is nl. Nergens wifi te bekennen hier

• 10 November 2011 - 07:32

Ina En Gerard:

een fijne vakantie toegewenst, geniet ervan hoor.

• 11 November 2011 - 21:42

Dominique:

fijn dat alles goed is.

hier ben ik mijn telefoon en ov aan het regelen dus... alles opnieuw aangevraagd enzo moet alleen nog aangifte doen maar daar echt nog geen tijd voor gehad en via internet is het niet echt duidelijk..
    nieuwe tel heb ik ook besteld moet alleen nog opzoek naar een simkaart voor de komende 2 weken want dan is pas mijn nieuwe simkaart binnen met mn nummer.

maak je geen zorgen en geniet ervan

birdey ligt al heel de avond in de mand van bogey en voelt zich heel groot.

x

• 12 November 2011 - 18:18

Wim:

woooow kunnen jullie Marokkaans ook al ??
    Ja n bietje VVV medewerker kan alle talen he hahahahaaa
    Veul plezier en denk aan de slangen !!!
    HOUDOE uit het Bruisende Ketsheuvel