Suikerbrood te voet - Reisverslag uit Pavão-Pavaozinho, Brazilië van jackysmit - WaarBenJij.nu Suikerbrood te voet - Reisverslag uit Pavão-Pavaozinho, Brazilië van jackysmit - WaarBenJij.nu

Suikerbrood te voet

22 Maart 2013 | Brazilië, Pavão-Pavaozinho

Wat een ware caminho vandaag de wandeling naar het beroemde Suikerbrood in Rio de Janeiro. We hebben denk wel 16 km afgelegd vanuit het hotel naar de Pão de Acúcar. Waarom te voet omdat we dan meer zien onderweg dan dat we met taxi of bus gaan. En iets moois hebben we dan ook gezien op de terugweg.
Het was een tocht helemaal tot het einde van de copacabana door de tunnel heen rechtsaf na het shopping center en dan nog zo'n 2,5 km. Het was maar 27 graden dus te doen als je aan de schaduwzijde van de straten bleef.
Aangekomen bij de kabelbaan, kaartjes gekocht, 53 reaal. Net zo duur als de Efteling, of eigenlijk net zo goedkoop. Want de beleving die je er mee maakt vind je nergens anders, dus voor het geld echt de moeite waard. De kabelbaan naar de hoogste top bestond al in 1913!!!
Bovenaan gekomen was het een fenomenaal uitzicht, je ging in twee etappes naar het hoogste punt toe.
Een aardige toerist heeft van ons een foto gemaakt met op de achtergrond het Copacabanastrand. We hadden geluk dat t niet druk was, want er kunnen rijen zo lang staan als bij Droomvlucht voor die foto te kunnen maken, bij ons duurde t 3 minuten.
Op de terugweg een prachtige boom gezien met bloemen die we nog nooit in ons leven hebben gezien, we liepen dezelfde weg terug, en zagen hem pas op de terug weg, doordat we op de heenweg enkel oog en oor hadden om t 'suikerbrood' te bereiken.
Kan iemand eens uitzoeken welke bijzondere boom dit is? Foto volgt met de bloem.
Later op strand drankje gedronken en bij t hotel gezoezeld aan het zwembad.

Dominique je mama heeft inmiddels alweer leuke panda oogjes dus dan weet je hoe ver t is met de bruine tint in t gezicht.

• 22 Maart 2013 - 23:58

Resy:

volgens mij een orchideeboom uit de kluite gewassen( door klimaat)

• 23 Maart 2013 - 16:10

Ellen Van Rijn:

Hallo vakantiegangers,

Met veel plezier jullie verhalen tot nu toe gelezen. Volgens mij hebben jullie het wel naar je zin daar aan de andere kant van de wereld. En inderdaad, geniet maar van de 'hitte' daar, want hier is het heel erg koud. Bah, wij willen ook zon!!!

Ik zal aan Sisco eens vragen of hij weet wat voor boom jullie hebben gezien. Laat ik nog wel weten. Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar jullie volgend reisverslag.

Groetjes,
    Ellen

• 23 Maart 2013 - 17:21

Jan In 't Groen:

Geniet maar lekker. Hier is de gevoelstemperatuur -15 graden. Ze hebben deze week hier ook boompjes gepland. Groeten uit de Kets.

• 24 Maart 2013 - 03:19

Jan ik lees net in de krant dat ze in Waalwijk 2 kronings bomen hebben geplant #hebberts bah bah die boom voor sprang hoort in sprang
    Hoeveel Konings bomen plant LOZ ?

• 24 Maart 2013 - 03:20

@ Ellen zie je e mail voor mevr info over die boom

• 24 Maart 2013 - 03:23

@ resy morgen zondag gaan we naar de watervallen spannend

• 24 Maart 2013 - 03:23

@ resy morgen zondag gaan we naar de watervallen spannend

• 24 Maart 2013 - 03:28

@Jan wij wensten dat we de zon door konden stralen naar Nederland , voor warmte , voor allen. Wij zijn rood/bruin verbrand en willen voor alle lezers van ons vakantieblog ook zon en vooral warmte
    Groet Jos en Jacky

• 24 Maart 2013 - 03:28