Op naar Natal - Reisverslag uit Ponta Negra, Brazilië van jackysmit - WaarBenJij.nu Op naar Natal - Reisverslag uit Ponta Negra, Brazilië van jackysmit - WaarBenJij.nu

Op naar Natal

31 Maart 2013 | Brazilië, Ponta Negra

We namen dus afscheid van Betty en José en Betty zei nog tegen ons als er een probleem is bel me maar gerust. Ojee, dacht ik, ook net als ik een voorgevoel over iets kunnen hebben, maar vooruit we zien wel. Altijd komt alles goed, linksom maar beter rechtsom, kwaadschiks maar beter goedschiks.
Op de luchthaven ontmoetten we de 2 Nederlanders uit het Eco hotel. Met het verhaal dat zij in het ziekenhuis was beland vanwege zeer zware complicaties van de Malarone. Goed onze
vlucht vertrok op tijd vanuit Manaus met TAM. Tussenlanding in Belem, van 45 minuten. Op naar Fortaleza op tijd alles gaat goed.
In Fortaleza overstap naar Natal. Alles gaat prima. We landen exact om 5 voor 11 in de avond. Prima taxi chauffeur staat ons op te wachten beide koffers zijn van de band gekomen. Op naar het hotel in Ponta Negra het Morro de Correca direct aan het strand. Half 12 aankomst op vrijdagavond. Taxi chauffeur rijdt weer weg. Receptionist kijkt vreemd als wij aankomen, voelen jullie M al.!!!! GEEN plaats in de herberg voor Jacky en Jos. Gaat die man die geen letter engels of duits of laat staan spaans spreekt maar enkel Braziliaans allerlei hotels bellen, of dat dat helpt. er is nergens plaats en dan nog tig x zijn en onze papieren checken hij begrijpt er niks van. Nou wij wel het hotel heeft gewoon een fout gemaakt. Dan om kwart voor 12 krijgt hij een idee hij gaat de host van Fly Brazil dan toch maar bellen, Jacky had dat al meteen gezegd. vraag het maar aan hen.
Goed na 2 telefoontjes belt die host een Belg terug. We kunnen voor een nacht naar een ander hotel zegt hij tegen Jos het is dan inmiddels al half 1!!! Ok en hoe gaan we daar naar toe? Met een taxi en wie betaald dat? Dat krijgt u vergoed vraag de bon maar... man van receptie belt taxi om ons naar hotel Sersh , te brengen. 18 reaal kost die grap. Het is 10 voor een als we dan bij dat 5 sterren hotel aankomen. Inchecken, alweer al die papiertjes invullen. zoals vragen van waar we vandaan komen tja helemaal vanuit Manaus zo n 12 uur onderweg of zo.. en waar we naar toe gaan... wat dacht u ? naar een bed, en snel wat drinken of zo.
Goed kamer nr 744 in de derde toren helemaal aan de andere kant en ontbijt is op de 2e verdieping, en de receptie is op de 4e. Pfff wij willen iets drinken en slapen. kamer bereikt uiteindelijk en wat denk je alle bars die het hotel heeft zijn al dicht sluiten om 11 uur!!! In koelkast op kamer staat enkel bier en cola ongelooflijk. Jacky kan geen cola meer zien, na deze vakantie ze krijgt er bibbers van van al die suiker die erin zit en gaat terwijl Jos dat pilsje toch maar drinkt slapen.
Tot zover niks mis toch met een 5 sterren hotel, zou je denken.
Maar we kregen wel een blauw bandje om Zoals in een Turks resort ,dan konden ze de gasten herkennen. Pff aan de deur zag ik ( jacky )een bordje dat ze ook Rotary leden ontvangen Leukkk ! krijgen die ook een blauw bandje om?
Goed om half 8 gaan we ontbijten, waar is die zaal 2e verdieping maar dan blijkt ook nog 2 trappen, het is een doolhof. De ontbijt zaal is een herrie zaal het galmt van alle kanten, wij willen hier weg en wel heel snel. Na ontbijt liggen we aan het zwembad een van de 7 of zo en ja hoor het animatie team roept iedereen op toch vooral te gaan joggen in het water. omdat het paas zaterdag is staat er een jongen verkleed als konijn gek te springen aan de kant van het zwembad. Brrr is dit Brasil ?
Jacky belt nogmaals met de Belg of echt toch alles goed is geregeld dat we smiddags naar ons eigen geboekte hotelletje kunnen en we zeezicht hebben. ja hoor alles is in orde wordt er gezegd!
Als we uitchecken en dat ene pilsje betalen en vragen om een taxi te regelen, kijkt de gasten service ons vreemd aan, zo nog vreemder die taxi chauffeur die voorkomt rijden als hij hoort waar hij ons heen moet brengen. Of we wel goed bij ons hoofd zijn??
ja hoor rijden nu en snel, want wij willen niet hier blijven in dit 5 sterren hotel.