In Manaus vervolg - Reisverslag uit Ponta Negra, Brazilië van jackysmit - WaarBenJij.nu In Manaus vervolg - Reisverslag uit Ponta Negra, Brazilië van jackysmit - WaarBenJij.nu

In Manaus vervolg

31 Maart 2013 | Brazilië, Ponta Negra

Om 6 uur laten we de wekker aflopen maar dat was eigenlijk niet nodig met het geluid van de grote papegaaien op de achtergrond. We hadden afgesproken om om 7 uur te ontbijten. Jacky durfde de Malarone niet meer te nemen want die vreesde eigenlijk dat dat de oorzaak was van de misselijkheid en gedoe eromheen.
Een lekkere warme douche friste ons op! Om vervolgens eerst een rondleiding te krijgen door het zendingshuis en dan te gaan genieten van de stad Manaus want daar hadden we eigenlijk nog niets van gezien, en we zouden naar het meisjes huis gaan. De meisjes waren nu thuis bij hun ouders omdat het elektra gerepareerd moest worden.
In Manaus bekijken we het beroemde opera gebouw. Met voor op het plein een monument wat voorstelt dat Manaus vanuit alle werelddelen bevoorraad werd door de scheepvaart. De straattegels wit en zwart berlden de gele en de zwarte rivier uit. We zien de oude haven waar Betty met haar eerste boot heeft gelegen. De oude luchthaven , wat nu een militaire luchthaven is. De markthallen die gerestaureerd moeten worden met materiaal uit die tijd van 50 jaar terug, dat duurt dus een eeuwigheid want dat materiaal is er niet meer. Een bananenmarkt. De haven waar de schepen liggen die de passagiers in hangmatten brengen verder de Amazone in.
Bijzonder dat we met ons bezoek aan onze familie dit stukje ook nog mee mochten maken, het normale reisprogramma stond dat niet toe.
Vervolgens gaan we dan een bezoek brengen aan het meisjes huis. Dat ziet er keurig uit en is hufter proef gemaakt. ( net zoals we vorig jaar in Sri Lanka hoorden slopen de jongelui alles wat los en vast zit uit verveling in het begin dus het moet allemaal echt deugdelijk zijn. )
Elke kamer is voor een persoon en heeft een eigen douche en wc gelegenheid dus privacy voor allen.
Er is een winkeltje waar de meisjes snoep of koekjes kunnen kopen, ze mogen dat niet mee van huis nemen omdat de ervaring leerde dat er zelfs drugs in de verpakkingen werden gespoten. We schrijven ook nog in het gastenboek.
Verder zeggen de foto's alles en als jullie meer willen weten dan is er de website ook en ons persoonlijke verdere verhaal, want dat is teveel om hier te schrijven.
Om 12 uur zijn we op de luchthaven waar we na een lekker kaasbroodje te hebben gegeten en nog een verhaal gehoord te hebben uit de jungle afscheid nemen van Betty en José.
Op naar Natal, waar we inmiddels al 2 dagen verblijven, maar daarover later.

• 31 Maart 2013 - 23:32

Resy Van Amstel:

fijn dat jullie weer heelhuids aan gekomen zijn in de geciviliseerde wereld.
    tot gauw!!

• 01 April 2013 - 03:19

Hoi Resy
    Lees maar eens verder want ons avontuur is nog niet voorbij !!