Manaus de jungle - Reisverslag uit Ponta Negra, Brazilië van jackysmit - WaarBenJij.nu Manaus de jungle - Reisverslag uit Ponta Negra, Brazilië van jackysmit - WaarBenJij.nu

Manaus de jungle

30 Maart 2013 | Brazilië, Ponta Negra

Goed we vertrokken vanuit Foz de Iguazu. Zouden om 14.00 uur landen. Dat klopte dus niet want we landden om 13.00 uur. Geen chauffeur te bekennen. Bleek het schema geen rekening te hebben gehouden met de Manous tijd. Ok wij kregen allerlei vragen van andere toeroperators wie we zochten. Iemand van het Tiwa resort, dat bestaat niet meer.... Vertelden ze allemaal. Geen taxichauffeur nog te bekennen en het was al half 2.
We dachten ;in het ergste geval blijven we op de airport en bellen Betty om ons te halen als ze klaar is met t werk en van daaruit bellen we wel met de reisorganisatie. Maar plotsklaps was daar onze chauffeur als uit de hemel naar ons toe gestuurd. Met duizend excuses want ook hij had de verkeerde tijd doorgekregen.
Dus op naar nee niet naar Tiwa maar naar het
Amazone
Eco lodge. Het Tiwa bestaat inderdaad niet meer en na 10 minuten in de auto gingen we nu nog 20 minuten op een bootje naar het resort. Ik had me van alles voorgesteld maar dit niet. We hadden warm water een leuke kamer een heel goed restaurant. Aardig personeel en we gingen meteen om 3 uur met een kanoe door de jungle.
Dus veel tijd om in de kamer rond te kijken of koffer uit te pakken hadden we niet. En die kanoe was leuk joh, het was er stil en je hoorde allerlei vogels . Na anderhalf uur peddelen , hoefden we niet zelf te doen terug bij het hotel.
Kamer in en koffer beetje uitgepakt en drankje gedronken om half 7 diner. Gezellig, wat zei ik ook al weer in een eerder blog, hier spreken we Nederlands, of ik het aanvoelde (haha )want er waren ook 2 Nederlandse jongelui.
Cyprioten gevlucht vanuit de crisis op huwelijksreis en 2 mensen uit Berlijn. Super gezellig dus en de hele economie is langs geweest.