Klungkung en goa lawa - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van jackysmit - WaarBenJij.nu Klungkung en goa lawa - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van jackysmit - WaarBenJij.nu

Klungkung en goa lawa

Door: Jacky Smit

03 April 2011 | Indonesië, Sanur

de tweede excursiedag dus naar de moedertempel in besakih
Met een omweg want eigenlijk mocht je er niet naar toe, vanwege het offerfeest de hoofdweg was afgesloten.
Die omweg bracht ons eerst bij Klungkung , een stad waar het gerechtshof vroeger zat. We lazen daar in de nederlandse kranten uit het jaar 1908. Mooi taaltje.
Ook bezochten we de goa lawa grot een hielige grot met vleermuizen. Lekker stinken dus daar.
Toen een heerlijke lucnh gehad met het meest prachtige uitzicht ooit over de rijstterrassen.
Daar ook een vliegende hond fruit te eten gegeven.

En toen op weg naar Besakih tempel
Het heeft even wat gekost, geld aan een agent om erdoor te mogen, en extra geld voor de parkeerplaats. maar toen we er waren was het een groot oferfeest. Duizenden mensen in wit gekleed en allemaal met hun offers naar de tempel.
Een prachtig gezicht.

(3 x bidden met een bloem 3 x heilig water en dan natte rijst op hoofd en borst)
foto's volgen weer als we thuis zijn.
Ik had nog wat sms updates gedaan maar die zijn niet verschenen.

Helaas wat er aan de hand is weet ik ook niet.

Vandaag zondag regent het al heel de dag. En daarom zijn we maar naar Hardy's gegaan een supermarkt. Echt een maffe winkel want je kon er wel lopen en kijken maar heel veel artiklen niet kopen overal hekken en draden om de artikelen heen. Oorzaak ze zijn aan het afprijzen en je kunt alleen dingen kopen die zijn afgeprijsd.

morgen maandag gaan we naar de barong dans en naar Kintamani. een stad in het noorden van Bali

Oh ja wat ook heel vreemd is dat hier katten rondlopen met halve staarten of zelfs zonder staarten. Ze worden zo geboren zeggen de mensen hier.

• 03 April 2011 - 04:03

Barong En Kintamani :

Barong & Kintamani U begint de dag met een voorstelling van de Barong dans, een fascinerend spel tussen goed en kwaad. Daarna bezoekt u de Goa Gajah, oftewel heilige olifantengrot welke dateert uit de 11de eeuw. In Kintamani heeft u wederom een fantastische uitzicht. Bij helder weer kunt u wellicht de Rinjani vulkaan op Lombok zien. Als laatste bezoekt u de heilige bronnen van Tirta Empul.
    Dit gaan we dus maandag doen.

• 03 April 2011 - 04:39

Hallo,

Misschien blijven jullie heel de vakantie op Bali. Kom anders eens naar Oost-Java.
    Wij hebben daar een guesthouse in Kalibaru.
    Met de bus van Ubung is het zo te doen (IDR 60.000,00 pp).
    Ja je bent wel ff onderweg dat wel maar Oost-Java is bij uitstek geschikt om b.v. de Kawa Ijen te beklimmen of naar het mooie Sukamade te gaan.
    Kijk eens op de site van Rumah Senang
    www.rumahsenang.com.
    En.....wij zijn er zelf ook. Kom gewoon eens heerlijk relaxen en genieten van de Javaanse vriendelijkheid.
    Pieter en Wil

• 04 April 2011 - 04:57

Corné:

dans ze vandaag.

• 06 April 2011 - 22:06

Jan G:

Alls is hier heeeeel rustig......